f Sandrybrdy.pl | Lokalna Grupa Działania

Strat DG – spotkanie informacyjno szkoleniowe

Data publikacji: 30.05.2025 r.

Stowarzyszenie LGD Sandry Brdy realizując komponent wdrażania LSR w ramach interwencji I.13.1 LEADER / Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS), realizując działanie komunikacyjne – Kampania informacyjna dotycząca przygotowania, realizacji i rozliczenia operacji, w tym animacja partnerstwa i rozwiązań animacyjnych przy wdrażaniu LSR w dniu 29.05.2025 r. przeprowadziło Spotkanie informacyjno – szkoleniowe dotyczące ogłoszonego konkursu P.3.2.1. Wsparcie mieszkańców w podejmowaniu działalności gospodarczej. 

Na spotkaniu pracownicy stowarzyszenia przedstawili mi.in.:

  • ogólne zasady naboru
  • sposób logowania do systemu informatycznego
  • kryteria wyboru ofert
  • kwalifikowalność wydatków
  • formularz wniosku i załączniki

Na szkolenie przyszło 26 potencjalnych beneficjentów, którzy aktywnie uczestniczyli w szkoleniu zadając pytania. Przypominamy, iż pracownicy biura LGD Sandry Brdy prowadzą bezpłatne doradztwo w godzinach pracy biura od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Wszystkich zainteresowanych uzyskaniem dotacji na START DG zapraszamy do kontaktu.

Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027.

Materiał opracowany przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Instytucja Zarządzająca Planem Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Zmiana regulaminu w naborze na start działalności gospodarczej

Data publikacji: 26.05.2025 r.

Ze względu na konieczność dostosowania treści regulaminu naboru nr 448087 dotyczącego przedsięwzięcia P.3.2.1. Wsparcie mieszkańców w podejmowaniu działalności gospodarczej do procedowanych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju wsi zmian do Wytycznych szczegółowych w zakresie przyznawania i wypłaty pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR, ogłaszamy zmianę regulaminu niniejszego naboru.

Więcej tutaj: https://sandrybrdy.pl/p-3-2-1-wsparcie-mieszkancow-w-podejmowaniu-dzialalnosci-gospodarczej/

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW – Start DG

Data publikacji 15.05.2025 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW

 NR 448 087

W RAMACH ZAKRESU:

ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI POPRZEZ PODEJMOWANIE POZROLNICZEJ DZIAŁALNOSCI GOSPODARCZEJ (Start DG)

 

NAZWA LGD ORAZ ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA:

  1. Nazwa Lokalnej Grupy Działania: Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy
  2. Nazwa Zarządu Województwa: Zarząd Województwa Pomorskiego, w imieniu którego działa Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich

PRZEDMIOT NABORU WNIOSKÓW O WSPARCIE:

Przedmiotem naboru wniosków jest udzielenie dofinansowania operacjom z zakresu Rozwój przedsiębiorczości poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Start DG).

INFORMACJA O PODMIOTACH UPRAWNIONYCH DO UBIEGANIA SIĘ O WSPARCIE NA WDRAŻANIE LSR:

O dofinansowanie w ramach naboru mogą ubiegać się: osoby fizyczne.

TERMIN, MIEJSCE ORAZ FORMA SKŁADANIA WNIOSKÓW O WSPARCIE:

Termin: od 02 czerwca 2025 roku do 16 czerwca 2025 roku

Miejsce i formaWniosek o przyznanie pomocy należy składać wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza udostępnionego na Platformie Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl.

W przypadku złożenia WoPP w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji.

MIEJSCE PUBLIKACJI REGULAMINU NABORÓW WNIOSKÓW O WSPARCIE:

Wszelkie dokumenty związane z konkursem i ubieganiem się o dofinansowanie dostępne są na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy: https://sandrybrdy.pl/.

DANE KONTAKTOWE:

Informacje w kwestiach dotyczących naboru udzielane są:

  • mailowo: biuro@sandrybrdy.pl,
  • telefonicznie: tel./fax 52 397 79 64, tel. kom. 512 045 078,
  • lub bezpośrednio w biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy, ul. Wysoka 3, 89-600 Chojnice, od poniedziałku do piątku w dni robocze w godz.: 7:30 – 15:30.

INSTRUKCJE POMOCNICZE DO SYSTEMU ARIMR:

Instrukcja_logowania_PUE (pdf, 2140 KB)

Instrukcja_obslugi_zawierania_umowy_za_posrednictwem_PUE_ARiMR_w_zakresie_PS_WPR_2023-2027 (pdf, 205 KB)

Instrukcja_zlozenia_prosby_o_przywrocenie_terminu (pdf, 372 KB)

Materialy_Powiadomienia_SMS_-_Instrukcja_dla_Uzytkownika (pdf, 1631 KB)

 

ZAŁĄCZNIKI:

Regulamin – Start DG (docx, 4 MB)

Zał. nr 1 do Regulaminu – Kryteria wyboru operacji (docx, … KB)

Zał. nr 2 do Regulaminu – Wykaz załączników niezbędnych do WoPP (odt, … KB)

Zał. nr 3 do Regulaminu – Formularze załączników WoPP (zip, … KB)

Zał. nr 4 do Regulaminu – Instrukcja wypełniania WoPP (pdf, … KB)

Zał. nr 5 do Regulaminu – Pomocniczy załącznik do Instrukcji dla WoPP (pdf, … KB)

Zał. nr 6 do Regulaminu – Formularz UoPP wraz z zał. (zip, … KB)

Zał. nr 7 do Regulaminu – Wykaz załączników do wniosku o płatność (pdf, … KB)

XIII Rajd Kosznajderski

UWAGA! UWAGA! UWAGA!
Z przyczyn od nas niezależnych odwróciliśmy trasę Rajdu Kosznajderskiego!! Tak więc ruszamy z Chojnic przez Nowy Dwór i Ogorzeliny jedziemy do Obkasu. Następnie w drodze powrotnej przez Sławęcin, Lichnowy, Granowo dojeżdżamy do Pawłowa.

 

 

Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy oraz Chojnickie Towarzystwo Miłośników Roweru CYKLISTA zapraszają wszystkich miłośników rowerów i piękna naszych terenów do udziału w XIII Kosznajderskim Rajdzie Rowerowym.

W ramach tegorocznej edycji, która odbędzie się w sobotę 7 czerwca pojedziemy trasą ok. 32 km do Obkasu, w drodze powrotnej przez Ogorzeliny do Nowego Dworu. Po raz pierwszy w historii rajdu odwiedzimy kościół w Obkasie. W Nowym Dworze podczas poczęstunku przygotowanego przez gospodarzy miejsca usłyszymy historię Nowego Dworu.

Będzie możliwość wzięcia udziału w konkursie wiedzy o Kosznajderii, w którym do wygrania będą tematyczne książki.

W tym roku planujemy nagrodzić najmłodszego oraz najstarszego uczestnika rajdu.

Podczas imprezy uczestnicy poznają walory historyczne, przyrodnicze i turystyczne obszaru Kosznajderii. W trakcie przejazdu będą postoje wraz z krótkimi wystąpieniami na temat historii danego miejsca. Można będzie również uzyskać informacje na temat głównych założeń Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Sandry Brdy.

Trasa przebiega ścieżkami rowerowymi i drogami asfaltowymi (drogi gminne). Łączny dystans: ok. 32  km. Trudność trasy: łatwa/średnia.

Uczestnicy rajdu otrzymują:
. słodką przekąskę
. poczęstunek
. wodę
. szelki odblaskowe
. Mapę obszaru Kosznajderii.

Zbiórka uczestników:

sobota 07.06.  godzina 9:00, parking przy Powiatowym Urzędzie Pracy w Chojnicach, ul. Lichnowska 5.

Warunkiem udziału w rajdzie jest dokonanie zgłoszenia uczestnictwa do dnia 6 czerwca 2025 r. Zgłoszenia można dokonywać:

  • osobiście:    w biurze LGD Sandry Brdy, Wysoka 3/212, Chojnice.
  • pocztą elektroniczną na adres: biuro@sandrybrdy.pl

Szczegółowy plan trasy znajduje się w regulaminie:

Regulamin Kosznajderskiego Rajdu Rowerowego 2025

Uczestnicy rajdu zobowiązani są do uiszczenia opłaty startowej w wysokości 20 zł

na numer rachunku bankowego: 65 8147 0002 0011 1735 2000 0010, Bank Spółdzielczy w Czersku, tytuł płatności: imię i nazwisko uczestnika z dopiskiem Rajd Kosznajderski 2025 r.

Serdecznie zapraszamy 😊

Spotkanie informacyjne – nabór na rozpoczęcie działalności gospodarczej

Zapraszamy Państwa na spotkanie informacyjne dotyczące ogłoszonego naboru na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Spotkanie odbędzie się 29 maja 2025 r. (czwartek) o godz. 15:00 w Budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej w Chojnicach przy ul. Wysokiej 3 na sali nr 16A (parter).

Omówimy m.in.

  • ogólne zasady naboru
  • sposób logowania do systemu informatycznego
  • kryteria wyboru ofert
  • kwalifikowalność wydatków
  • formularz wniosku i załączniki
Light